כאשר אנו מסתפקים בלהגיד נכון או לא נכון לתלמידים שלנו, אנו לא נותנים להם כלים ללמוד מהטעויות ולהתקדם בלמידה מתוך התשובה שלהם. צריך לתת לתלמידים משוב שיגרום להם לחשוב, ללמוד ולהתפתח.
המשוב הטבעי והמקובל ביותר הוא משוב שמעריך את תשובות התלמידים – נותן להם פידבק האם ענו נכון או לא. למרות שיש מצבים בהם כדאי לתת משוב מעריך, למשל כאשר רוצים לתקן שגיאה נפוצה של תלמידים, חוקרים טוענים כי משוב מעריך אינו מקדם את הלמידה.
מדוע?
משוב מעריך נותן לתלמידים מידע מועט ביותר על האמירות שלהם. הם אמנם יודעים אם אמרו דברים נכונים או לא, אבל במקרה של אמירה מוטעית, הם לא יודעים במה הם טעו ומדוע, והם לא מתקדמים הלאה בלמידה מתוך התשובה שלהם.
משוב צריך להפעיל את התלמידים, לגרום להם להסביר את עצמם, לפרט, להעלות השערות או לפתח את הרעיונות שהציעו.
אין זה משנה אם מדובר במשוב שלילי או חיובי, ואם אמרנו לתלמידים 'לא נכון' או 'טוב מאוד'. כאשר אנחנו מסתפקים בלתת הערכה לתלמידים, אנחנו מונעים מהם את ההזדמנות לצמוח מתוך הדברים שהם אומרים, ולפתח באמצעותם את הלמידה שלהם.