אלו תכונות נדרשות כדי לעבוד היטב בצוות?

כולנו מכירים אותם, המורים שהם 'שחקנים קבוצתיים' באופיים: עובדים נהדר בצוות, עוזרים לכל מי שצריך, ותורמים למאמץ הכללי לקדם את בית הספר. תקשורת טובה, יכולת הקשבה, ביטחון עצמי, מחוייבות ואמינות הן חלק מהתכונות הנדרשות כדי לעבוד היטב בצוות.

אלו תכונות נדרשות כדי לעבוד היטב בצוות?

עבודת צוות היא הבסיס להצלחה של בית הספר, והיא מאפשרת לקדם יוזמות ולהשיג יעדים. לכן, אנו צריכים מורים שיודעים איך לעבוד היטב בצוות, שעוזרים ונותנים כתף כשצריך – שחקני נשמה שנותנים הכל בשביל הקבוצה.  

מה הופך מורים לאנשי צוות טובים?

  • תקשורת טובה. אנשי צוות טובים יודעים לתקשר עם חבריהם בצורה טובה: להעביר מסרים, להסביר את עצמם, להתווכח, ולפרגן ולתת מילה טובה. רק כך אפשר לעבוד יחד.
  • הקשבה. אנשי צוות טובים יודעים להקשיב לשאר חברי הצוות, יודעים לתת מקום לאחרים להתבטא ולשתף, ושואלים שאלות ענייניות שמקדמות את השיח המשותף.
  • ביטחון עצמי. אנשי צוות טובים עובדים בביטחון ומאמינים ביכולות שלהם. זה לא אומר שעליהם להיות מוחצנים או בטוחים בעצמם יותר מדי, אבל מינון בריא של ביטחון עצמי מאפשר להם לפעול, להוביל, וליזום למען הצלחת הצוות. 
  • יזמות ואקטיביות. אנשי צוות טובים לא מחכים שיטילו עליהם משימות אלא יוזמים, לוקחים אחריות ומחפשים באופן אקטיבי איך לקדם את יעדי הצוות. 
  • יכולת הסתגלות. אנשי צוות טובים יודעים להסתדר במציאות משתנה, מסתגלים בהתאם למשימה המוטלת עליהם ומגלים גמישות בחיפוש אחר פתרונות לבעיות שצצות בדרך.
  • מחוייבות ואמינות. אנשי צוות טובים הם כאלו שאפשר לסמוך עליהם, שיבצעו את מה שהתחייבו לעשות, יעמדו בלוחות הזמנים ויעשו את המוטל עליהם על הצד הטוב ביותר. הם מחוייבים להצלחת הקבוצה, וישקיעו מאמצים כדי להצליח במשימות שלהם.

 

אלו התכונות שנרצה לחפש במורים חדשים שאנו מגייסים, ואלו התכונות שנרצה לקדם ולפתח בצוות המורים שלנו, כדי לקדם תרבות של עבודת צוות בבית הספר.

שתפו את המאמר:
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
נגישות
0
0
המענים שלך
לא נמצאו רשימת מענים