המפתח להצלחה: סביבת עבודה שמקדמת תקשורת טובה עם המורים

היום כבר ברור: אי אפשר להעביר מסרים לצוות המורים רק באמצעות התכנסויות או מיילים. כדי להנהיג את בית הספר ולהוביל תהליכי שינוי צריך לקיים שיח משמעותי עם המורים, וליצור סביבת עבודה שמקדמת תקשורת פתוחה וכנה.

המפתח להצלחה: סביבת עבודה שמקדמת תקשורת טובה עם המורים

מנהלים רבים מעבירים מסרים למורים בעיקר באמצעות ישיבות צוות וכינוס של מליאות מורים, בהם הם מסבירים ומדגימים למורים מה הם מצפים מהם לעשות.

מפגשים כאלה אמנם מצליחים להעביר את המידע למורים, אבל בדרך כלל לא מחזקים את המוטיבציה שלהם לביצוע המשימות, ולא מגייסים אותם לעשייה ולשינויים אותם מובילה ההנהלה. כדי לעשות את זה, צריך לבנות תקשורת בריאה יותר מול המורים, ולשנות את האופן שבו ההנהלה מעבירה להם מסרים.

 

הנה מספר עקרונות יסוד שכדאי לאמץ:

 

שיח משותף בישיבות צוות

על אף שבדרך כלל יש להנהלה מידע רב להעביר למורים בישיבות צוות, והזמן תמיד קצר ומוגבל, חשוב לוודא שישיבות צוות אינן מתנהלות באופן חד צדדי אלא באופן שיתופי. אפשר לקבוע זמן מוגדר, באמצע או בסוף כל פגישה, שבו ניתנת הבמה למורים להתבטא ולהשתתף. 

 

דיאלוג בגובה העיניים

חשוב להקפיד לקיים דיאלוג עם המורים, בגובה העיניים. לאפשר להם להביע את דעתם, בישיבות צוות ובפגישות אישיות, ולהראות שעמדותיהם משפיעות על תהליכי קבלת ההחלטות. מנהיגות בית ספרית צריכה להיות מחוברת אל המורים, לאמץ מדיניות של 'דלת פתוחה', ולהיות אוזן קשבת למורים, לשיחה והתייעצות. 

 

שיתוף המורים באתגרים

בית הספר נדרש לפעמים לקבל החלטות מורכבות או להוביל תהליכי שינוי בגלל קשיים ומשברים. חשוב לשתף את המורים בנעשה, ולא לשמור על עמימות וחוסר מידע. כך נוכל לגייס אותם לשתף פעולה עם ההחלטות שנקבל והשינויים שנוביל.

 

ניתוח נתונים משותף

קבלת החלטות באופן מקצועי צריכה להיעשות על בסיס נתונים כמו הישגים או מדדי אקלים, ומומלץ מאוד לשתף את המורים בנתונים ולנתח אותם יחד איתם. כאשר מגיעים יחד למסקנות הנגזרות מהנתונים, המורים מרגישים שותפות בהחלטות הניהוליות, ותהיה להם מוטיבציה גבוהה יותר לבצע אותן.

 

תרבות ארגונית שמקדמת תקשורת פתוחה וכנה בין ההנהלה וצוות המורים היא המפתח להצלחתו של בית הספר. רק כך ירגישו המורים תחושות של שותפות ואחריות, ויפעלו מתוך מוטיבציה פנימית לקדם את בית הספר.

שתפו את המאמר:
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
נגישות
0
0
המענים שלך
לא נמצאו רשימת מענים