חושבים חיובי: כך נמנע התפתחות אווירה שלילית בצוות בית הספר

אחד הגורמים שעשויים לפגוע במיוחד במוטיבציה והיעילות של צוות בית הספר הוא התפתחות של אווירה שלילית. כדי למנוע זאת, נשתף את הצוות בקבלת החלטות, ניתן להם להביע את דעתם, נגדיר נהלי עבודה ברורים, נקיים שיח עם מורים שחשים תסכול ונוקיר אנשי צוות על הישגיהם.

חושבים חיובי: כך נמנע התפתחות אווירה שלילית בצוות בית הספר

הדינמיקה החברתית שנוצרת בתוך צוות בית הספר משפיעה באופן משמעותי על התפקוד שלו, וכאשר מתפתחת אווירה שלילית היא עלולה להזיק למרקם החברתי, ולפגוע במוטיבציה וביעילות של הצוות. היא יכולה לבוא לידי ביטוי בתלונות בלתי פוסקות, שיח לא מכבד בין חברי הצוות, חשדנות, רכילות או חוסר מעורבות בנעשה בבית הספר.

אווירה שלילית יכולה להיווצר כתוצאה מתסכול של אנשי צוות שמרגישים שלא מקשיבים להם או לא מכבדים אותם, כעס על החלטות ניהוליות או אובדן אמון בהנהלת בית הספר. 

הנה מספר טיפים למניעת היווצרות אווירה שלילית בצוות בית הספר:

  1. שתפו את חברי הצוות בתהליך קבלת ההחלטות. הציגו להם את השיקולים שעומדים בבסיס ההחלטות הניהוליות, ותנו להם מידה של שליטה והשפעה על המתרחש.
  2. צרו הזדמנויות קבועות לחברי הצוות להביע את דעתם ו'לשחרר קיטור'. אפשר להגדיר זמן קבוע בישיבות צוות, או לקיים מפגשים ייעודיים לשיח משותף. תנו לצוות הרגשה שמקשיבים להם ומכבדים את דעתם.
  3. הגדירו נהלי עבודה ברורים ועקביים לצוות בית הספר. תנו להם תחושה שהיחס אליהם והדרישות מהם הן הגונות, הגיוניות ושוויוניות.   
  4. אתרו מורים שחשים תסכול, וקיימו איתם שיחות אישיות. צרו אווירה שתאפשר להם לדבר בכנות ובפתיחות, הקשיבו להם ונסו לתת מענה לצרכים שלהם.
  5. הוקירו וציינו לשבח את אנשי הצוות על תרומתם והישגיהם. תנו להם הרגשה ש'רואים' אותם ומעריכים אותם על מאמציהם.
שתפו את המאמר:
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
נגישות
0
0
המענים שלך
לא נמצאו רשימת מענים