כך ננהל נכון את תקציב בית הספר

המעבר לניהול עצמי מחייב את מנהלי בתי הספר לנהל ולעקוב באופן שיטתי וסדור אחרי תקציב בית הספר. בניית תוכנית עבודה מקושרת משאבים, שיוך של כל הוצאה ומעקב אחר היתרות הם חלק ממה שנדרש מהמנהלים כדי לנהל נכון את תקציב בית הספר. 

כך ננהל נכון את תקציב בית הספר

כדי לנהל נכון את התקציב, חשוב להכיר את המבנה שלו. בבתי הספר בניהול עצמי מתחלק התקציב לשני חשבונות בנק: חשבון הורים וחשבון ניהול עצמי. תקציב הניהול העצמי עובר לבתי הספר במסגרת סל תלמיד, ובו נכללים התקציבים התפעוליים והתקציבים הפדגוגיים של בית הספר.

הנה מספר עקרונות לניהול נכון של תקציב בית הספר:

  • הכנת תקציב שנתי, כחלק מתוכנית עבודה מקושרת משאבים. התוכנית תוצג במסגרת הוועדה המלווה, שתבחן גם את איזון התקציב – הכנסות מול הוצאות.
  • שיוך כל הוצאה באינדקס של התוכנה הכספית (למשל: מרחב למידה משויך ליוזמה פדגוגית ולא לרכש והצטיידות).
  • נדרשת חתימה משותפת על מסמכים כספיים, ומומלץ שמנהלים יחתמו על כל שובר תשלום.
  • ביצוע ביקורת של הכספים לפחות פעם בחודש, כולל בדיקת התאמות בבנק.
  • ביצוע מעקב אחר יתרות תקציביות. חשוב לזכור שאין להשאיר יתרה של למעלה מ-15% לשנת תקציב חדשה (למעט תוכניות ייעודיות רב שנתיות המתועדות בתוכנית העבודה).
  • הקפדה על הפרדה בין תקציב הניהול העצמי לתקציבים אחרים המועברים לבית הספר, ושיוך התקציבים לסעיפים הרלוונטיים. כדאי לשים לב שבמסגרת העברות תקציב וסל תלמיד יש לקבל פירוט מובחן מהרשות המקומית לגבי רכיבי האחריות שבסל התלמיד. 

 

ניהול נכון של התקציב מאפשר להשתמש בצורה יעילה במשאבים העומדים לרשות בית הספר, ולקדם את יעדיו. 

שתפו את המאמר:
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
נגישות
0
0
המענים שלך
לא נמצאו רשימת מענים