חילקנו את התלמידים לקבוצות למידה, אבל כמה תלמידים כדאי שיהיו בכל קבוצה?

יש דרכים רבות וגישות שונות איך לחלק את התלמידים לקבוצות, אך מסתבר שגם למספר התלמידים בכל קבוצה יש השפעה רבה על הצלחת הלמידה הקבוצתית, ועל רמת ההשתתפות של כלל התלמידים בלמידה.

חילקנו את התלמידים לקבוצות למידה, אבל כמה תלמידים כדאי שיהיו בכל קבוצה?

מרכיב משמעותי שמשפיע על הצלחת הלמידה בקבוצות הוא מספר התלמידים בכל קבוצה. אם הקבוצה תהיה גדולה מדי, עשויים להיות יותר 'טרמפיסטים' ותלמידים שלא יקחו חלק פעיל בלמידה. מצד שני, בקבוצה קטנה מדי התלמידים עשויים להתקשות לחלק ביניהם את התפקידים ולבצע את משימות הלמידה.

מחקר שנערך לגבי חלוקה לקבוצות בלמידה דיגיטלית הראה כי מספר המשתתפים האידיאלי בכל קבוצה הוא 4-5 משתתפים. קבוצות בגודל כזה אפשרו ללומדים לשמוע את הקולות והדעות של המשתתפים האחרים ובכך להעשיר את הדיון ולקדם את תהליך הלמידה. הלומדים בקבוצות אלו חשו מחויבות גדולה יותר לקבוצה, שגרמה להם ללמוד ולשתף יותר, בהשוואה לקבוצות עם מספר רב יותר של משתתפים שנבחנו באותו מחקר.  

בנוסף, חוקרים טענו כי ככל שהתלמידים צעירים יותר, כך רצוי שיעבדו בקבוצות קטנות יותר. עוד נטען כי למידה בקבוצות גדולות מתאימה יותר ללמידה של מידע חדש, ואילו קבוצות קטנות מתאימות ליישום הידע שנרכש, להתמודדות עם בעיות חדשות וביצוע משימות נקודתיות.

 

לקריאה נוספת:

בוזו-שוורץ, מ' (2013). למידה בקבוצות בכיתה. ירושלים: מכון אבני ראשה.

Watson, A .(2020). What's the Ideal Size for Online Discussion Groups? Learning & the Brain. https://www.learningandthebrain.com/blog/whats-the-ideal-size-for-online-discussion-groups

שתפו את המאמר:
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
נגישות
0
0
המענים שלך
לא נמצאו רשימת מענים